Saturday, February 10, 2007

Fotók - az autó

Az autónk, mint már írtam, egy Ford Taurus SE, 3 literes, V6-os, benzines, természetesen, és automata, megint csak természetesen. Légkondival, elektromosan állítható vezetőoldali üléssel, de csak magasságában állítható kormánnyal, négy elektromos ablakkal. A rugózása lágy, de ide kell is, mert az utak szarok, kb. mint Budapesten.
Olvastam egy amerikai tesztet a kocsiról, érdekes volt európai szemmel. Taurusból sok van, tehát szeretik a népek, gondolom helyi szinten jónak számít. Igazából nekem is bejön, de
Európában senki nem venne ilyet. A tesztben azt írják, hogy a beltér igényes, az anyagok szépek és jó tapintásúak. A beltér szerintem azt előző Suzuki Swift szintjén lehet, de a közelébe sem jön pl. egy Octavianak.
Másfelől, azt írják, hogy viszonylag csöndes. Igaz, nem túl sok ekkora autóban ültem otthon, de az én mércém szerint ez nagyon csöndes. A váltás gyakorlatilag észrevehetetlen, a útról szintén semmi zaj nem jön be, a motor pedig szépen szól, jó hangszínnel, de nem hangosan, sőt, talán egy kicsit túl halkan.
A csomagtartó óriási. A végét egyszerűen nem lehet elérni, tegnap Dorkának be kellett másznia a csomagartóba, hogy eléreje az előrecsúszott bevásárlószatyrot. :-)
A váltóról korábban azt írtam, hogy nagyon lassú. Ezen annyiban módósítanék, hogy ez - úgy tűnik - hőmérsékletfüggő. Amikor írtam, mínusz 15 körül volt, ma pedig minusz 1-2 fok lehetett. Ezen a hőmérsékleten tényleg elég gyors, és kick-downra is meglepően gyorsan reagál. Mindenesetre sokkal jobb, mint az automata Corsa (tudom, az másféle automata), amivel néha Grazba szoktunk járni.
A futómű valami elképesztően lágy, teljesen mindegy, milyen úton mész vele. Szinte szégyellem bevallani, de nekem tetszik. Marha kényelmes. És csöndes. Nem üt fel, semmi hangja, még akkor sem, ha modjuk átmegy vele az ember a vasúti átjárón keresztbe 40 mérfölddel.
A motor papíron nem erős: 155 lóerős. Viszont kb. 250Nm-es, és ezt érezni is. Ha nyomom, rendesen elindul, és jól húz. Egyébként hengerenként két szelepes, alulvezérelt. Hihetetlen, hogy ilyeneket még gyártanak manapság.
A fogyasztás eddig - elvileg városban, de itt a városi mellékutca is kétszer két sávos, és nincs dugó - 23.4 mpg, vagyis mile-per-galon. Ez kb. 10 liter/100 km, ha jól számolom, az nem is rossz egy ekkora automatától sok mínuszban. A hivatalos adat egyébként 20/27 mpg városban/autópályán.

Ha itt élnék, biztos nem ilyet vennék (hanem ilyet, vagy ilyet, a környezetvédelem jegyében :), de azért nem rossz.

Néhány kép:

Az a fehér rajta a só

A beltér tényleg szép :-)

1 comment:

dontorda said...

Csak úgy, szevasztok, tekergetem a rádiót...
Yo gépkocsi, yo gépkocsi, yo géppé-géppé-géppé-gépkocsi!