Thursday, February 8, 2007

Folytatas

Ezuttal a mukahelyrol irok, mert nem talalom azt az urget, akivel beszelnem kene, es nincs mit csinalnom. Bocs az ekezetek hianya miatt.
Gepem, helyem mar van, hozzaferesem is szinte mindenhez, de munkam meg nincs. Annyi biztosnak tunik, hogy a blokkon fogok dolgozni valamit. Ma fog kiderulni, hogy ponstosan mit, amennyiben az illeto elokerul.

Nekem egyelore tovabbra is tetszik itt. A "varosszerkezetre" fel voltam keszulve Laci beszamoloja alapjan (baratoknak, szuloknek: a kollegam, aki elottem volt kint) , minden mas meg a filmekbol ismeros. Azert van egy-ket furcsa dolog.
Peldaul minden reggel, amikor lemegyek a haz ele, en vagyok az egyetlen, aki az ablakrol a jeget lakaparja. Mindenki mas kocsijaban a motor taviranyitos, es szepen beinditjak, mielott elmennek, es mire beulnek, meleg van, es tisztak az ablakok. A megoldas Europaban sem ismeretlen, allohelyzeti futes neven fut, de ott nem a motor indul be, hanem egy kulon erre a celra gyartott kis futotest, ami sokkal jobb hatasfokkal fut, mint a motor, mert peldaul nem tavozik belole a meleg fele-harmada kipuffogogaz formajaban. Ez itt nem tema.

A masik kulonbseg otthonhoz kepest, hogy az emberek kedvesek es kozvetlenek. Tegnap a kozertben a penztarnal a mogottem allo fekete ur megkerdezte, hogy mi a fenenek vettunk Jalapeno mustart, merthogy az olyan eros, hogy nem lehet megenni. Kedelyesen elbeszelgettunk (es minden szavat ertettem, szoval nem igaz, hogy a feketek mind szornyu kiejtessel beszelnek), tudta, hol van Magyarorszag, beszelgettunk az idojarasrol, kiderult, hogy o Floridabol koltozott ide, de maga sem erti, miert... A vegen a penztarosno is bekapcsolodott, na ot mar kevesbe ertettem, de annyi volt a lenyeg (asszem), hogy o elobb Mexikoba szeretne utazni, aztan Europaba, de nem tudja, hogy osszejon-e.
Sort is vettem a kozertben - kanadai importsor, a nevet elfelejtettem, de pilseni tipusu, es eleg jo, ha nem is Dreher - ezert elkertek az ID-met (eddig mindig utlevelet adtam, de legkozelebb megprobalkozom a jogsimmal, kivancsi vagyok, mit szolnak hozza), en meg viccelodtem a nenivel, hogy milyen kedves, hogy ilyen fiatalnak nez (nem kedves, rohadtul idegesit, de mit lehet tenni). Vette a lapot, es egyutt rohogtunk rajtam. :-)

Csodak csodajara mindkettonk telefonja mukodik itt. Dorka meg otthon, a T-Mobilnal megkerdezte, hogy az o keszuleke (tudod, Anyu, amit te adtal neki) tudja-e az 1900MHz-t, es szerintuk nem. Szerintem meg igen, mert mukodik.
Van is egy pre-paid T-Mobilos kartyank, amit Laci hagyott itt, csak fel kene tolteni. Sajnos Dorka telefonja nem ismeri fel, gondolom azert, mert a telefon halozatfuggo, es csak a magyar T-Mobilos kartyaval hajlando mukodni. Ez nagy szivas, de nem adtam fel. Ma delutan elmegyek valami T-Mobil irodaba, es megkerdezem, hogy hogy van ez, ill. hogy nem lehetne-e kikodolni.
Egyebkent a T-Mobilnak nincs itt valami oriasi lefedetsege egyelore (meg otthonrol neztem, Detroit kornyeken eleg jo, de az orszeg tobbi reszen erosen hezagos), de nagyon nyomulnak, es sok a tv-reklam.

A tv es a reklamok is furcsak egyebkent. Megy egy film, pl. egy sorozat, es egyszercsak snitt, es reklam. Semmi reklam felirat vagy hasonlo. Ez akkor kulonosen zavaro, ha az elso reklam mondjuk az adott sorozat kovetkezo reszet hirdeti, mert egy pillanatra nem vilagos, hogy akkor most mit is lat az ember.
A masik vicces, hogy a reklamokba kegyetlenul belevagnak. Pl. megy egy fejfajascsillapito reklamja, es annal a resznel, hogy "kockazatok es mellekhatasok tekinteteben kerd..." egyszercsak vagas, es jon egy kutyaeledel reklam. Nem tudom, hogy aki ezert fizet mit szol hozza... A film aztan szinten egy hirtelen vagas utan megy tovabb. A reklamblokkok egyebkent sokkal surobbek, egyben rovidebbek, mint otthon.

Es Simi! Kepzeld, van itt is 7Eleven! Majdnem ugy erzem magam, mint Hong-Kongban :-)

Egybkent az sem igaz, hogy senki sem gyalogol, mert pl. tegnap es ma reggel is lattam egy-egy urget az ut szelen. :-) Valoszinuleg nem normalisak, en nem gyalogolnek itt semmi penzert. Lehet, hogy elromlott a kocsijuk.

Meg annyit, hogy jo itt vasarolni. Tenyleg olcso minden. A kaja - szerintem, egyelore - nem olcsobb, hanem kb. ugyanannyiba kerul, vagy dragabb. A ruha viszont rohejesen olcso. Tegnap vettunk csomo kajat, egy hajszaritot, egy fel tonna kozmetikai cuccot, egy nadragot nekem, ket pulcsit, meg 3 alsogatyat, Dorkanak pedig egy sapkat es egy napszemuveget, es fizettunk osszesen 130$-t, ami kb. 26ezer Ft. Szerintem occso.

Egyelore ennyi, folyt. kov.

2 comments:

dontorda said...

Kíváncsian várom mi lesz a köv. folytatás címe! :-)

chimie said...

7eleven lenni amerikai multi! de azért jöhet a beszámoló, van-e szójaszósz ízű ráknyárs :-)