Sunday, March 4, 2007

Hétvége

Egészen tíz perccel ezelőttig azt hittem, hogy nem lesz miről irni. Nem voltunk sehol hétvégén, még csak nem is az idő miatt, mert viszonyalg jó idő volt. Szombaton egész nap filmeket néztünk, este pedig a Bakó Zoliéknál voltunk vendégségben. Ma pedig a tőlük kölcsönkapott DVD-ket néztük egész nap. Jó volt, ilyen hétvége is kell.
Gondoltam, feldobom az estét egy kis főzéssel. Volt a hűtőben gyönyörű, szeletelt csontos karaj, a csontos részéből húsleves lett , a nemcsonos részéből sülthús. Namost, a csomagolásra az volt írva, hogy "for broiling", ami, mint kiderült, felülről, nagy hővel való sütést jelent. Úgy kell csinálni, hogy a húst befűszerezve be kell tenni a sütőbe, legfelülre, közvetlenül a jól előmelegített felső fűtőszál alá. Befűszereztük, betettük, és öntöttünk alá egy kis olajat, hogy ne ragadjon oda. Na, ezt nem kellett volna. Én marha, gondolhattam volna. Még írta is a recept, hogy óvatosan, mert könnyen meggyullad. Hát nem meggyulladt? Az olaj elkezdett forrani, ráspriccelt a fűtőszálra, és már égett is :-) Persze nagyobb volt a füstje, mint a lángja, de mi fel vagyunk szerelve füstérzékelővel és plafonba szerelt tűzoltókészülékkel is. A füstérzékelő elkezdett ordítani, de valami olyan hangon, hogy belémfagyott a sz.. a szó. Egészen rettenetesen hangos volt, és nagyon betojtam, hogy beindul a tűzoltóizékből a víz, és eláraszt mindent... laptop, kamera, fényképezőgép, és nem utolsó sorban a lakás... a cég fizeti, ugye, és biztos nem dícsértek volna meg. Pár másodpercig a fülemet befogva rohangáltam föl-alá (Dorka szerint - szerintem azonnal cselekedtem, higgadtan, szakszerűen), hogy akkor most mit is kéne, majd kinyitottam az erkény- és a bejárati ajtót, és további perceken át vártam reménykedve, hogy vége lesz. Vége lett, és nagyon jót röhögtünk az egészen, lejjebb tettük a húst egy rácsnyival a sütőben, és megettük. Azért ijesztő volt... :-)

Nem tartozik a tárgyhoz, de már rég le akartam írni. A csapvíz picit rossz ízű, ezért palcakozott vizet veszünk. Méghozzá desztillált vizet. Más nincs. Nincs ásványvíz. Csak desztillált. Az se finom, plusz szerintem még egészségtelen is, mert nincsenek benne sók meg ilyenek. És kimossa az emberből a sókat meg ilyeneket. Ozmózissal, azt hiszem. Olyan, mint ha egy tengeri halat tenne édesvízbe az ember. Igaz ez? Gergő, te biztos tudod.

6 comments:

Unknown said...

Kedves Ozmózis Jones!

Nem az amcsik találták fel a Bonaqua nevű, desztillált, majd újrasózott, vagy vmi vizet? Valami ilyen biztosan van. Nézzetek utána, mielőtt valami bajotok lesz a sok vasalólétől:-)

Üdv:

Zs.

dontorda said...

Természetesen én mindent tudok. Ezt is.

Péter said...

Akkor elárulod? :-)

Anonymous said...

Sziasztok!
A desztilált víz méregtelenítő hatását propagálók szerint: "A desztilált víz nem oldja ki a sókat a szervezetbõl. A szervezet kizárólag a szerves ásványi sókat tudja felhasználni, melyet az élelemiszerek taralmaznak; a szervetlenek többségében egyszerűen keresztülhaladnak. A szervezeten ásványi sók (pl ásványvizek), rosszabb esetben lerakódnak az ízületekben. Tehát ilyen értelemben a desztilált víz áldásos hatása többszörös: mérgek nélküli és természeténél fogva kioldja a mérgeket a szervezetbõl!"

Tapasztalatból annyit tudok tanácsolni, hogy érdemes szívószállal inni, mert a desztilált víz annyira telítetlen, hogy szereti kioldani a fogakból a kalciumot. Hónapokig ittuk a Marcival (ha jól emlékszem napi 5x2 decit) és akkor desztilált vízzel is főztem. Én nagyon szerettem az ízét, csak az volt a baj vele, hogy macerás volt készíteni (annó volt saját desztiláló készülékünk is! :-))

Margit

chimie said...

http://www.7-eleven.com/products/product_detail.asp?catalog%5Fname=7ElevenNew&category%5Fname=Tasty+Beverages&subcategory%5Fname=Bottled+Water&product%5Fid=00057&thumb=1

Anonymous said...

ellenorizni kell:)