Monday, June 25, 2007

Megjött a vízumunk :-)

Végre-valahára megérkezett az útlevelünk, benne a tadzsik vízummal. Több, mint két hete adtuk fel postán Washington D.C.-be, a tadzsik követségre. Egy héttel azután, hogy megkapták, felhívtam őket, hogy mi van, azt mondták, hogy kész, és el is postázták. A gond csak az volt, hogy az általam mellékelt válaszboríték tracking numberje (egy szám, ami alapján folyamatosan követni lehet, hogy merre jár a csomag vagy levél) nem volt még aktiválva. Másnap megint felhívtam őket, hogy mi történt, erre az válaszolták, hogy bocs, de mégsem küldték el, sőt, még ki sem állították a vízumot, mert hiányzik három fontos információ: a belépés dátuma, a kilépés dátuma, és az utazás célja. Az első kettő azért hiányzott, mert a vízumigénylő lapon nincs olyan mező, ahová ezt be lehetne írni - először csodálkoztam ezen, de végül arra jutottam, hogy ez is úgy működik, mint az amerikai vízum: sok évre érvényes, és a belépéstől számít valameddig, ameddig a határőr a belépéskor épp gondolja. Az utazás célja rovatba, mert ilyen van a vízumkérő lapon, beírtam, hogy tourism, de ez nem volt elég, úgyhogy aztán e-mailben hosszasan kifejtettem, hogy tulajdonképpen Üzbegisztánba megyünk, onnan mikor megyünk át Tadzsikisztánba, és mikor vissza Üzbegisztánba. Ez hatott, fél óra múlva megírták, hogy megadják a vízumot. A tracking number szerint ma kellett megérkeznie, de csak nem jött. Elvileg este 7-ig van kiszállítás, és 7:01-kor felhívtam őket, hogy mi van... összevissza kapcsolgattak, kétszer is elmagyaráztam, hogy mi a probléma, és pont, amikor majdnem rájöttek, hogy mi, kopogott az ember az ajtón. :-) Van vízumunk, és persze útlevelünk. Kellemetlen lett volna, ha elveszik...

Ezzel együtt mostmár minden készen áll, hogy utazzunk, illetve azt hiszem, még szerzek egy orosz vízumot, mert odafele 8, visszafele 12 órát kellene dekkolnunk a reptéren, ráadásul Seremetyevón, ami kb. olyan színvonalú, mint a salgótarjáni buszpályaudva lehetett '82-ben, és ott nem akar az ember fél napot ácsorogni (szék pl. nincs, ugye milyen praktikus egy nemzetközi repülőtéren?). Úgyhogy inkább kimegyünk Moszkvába enni egy matrjoskát. :-)

A tadzsik vízum messze a legviccesebb eddig, azok közül, amiket láttam: egy zöld papír, semmi díszítés, és kézzel van kitöltve. És 80 dollárba került.

No comments: